Veel gestelde vragen (FAQ)
Bestelling
Voor een registratie in onze onlineshop heeft u twee mogelijkheden. Allereerst kunt u zich op onze homepage onder “Inloggen” (Voorbeeld) en “Aanmaken” (Voorbeeld) registreren en een klantenrekening aanmaken. Vul hier uw persoonlijke gegevens in zoals adres, geboortedatum en uw inloggegevens, e-mailadres/wachtwoord en bevestig door op “registreren” (Voorbeeld) te klikken. U kunt zich ook direct na een opgegeven bestelling via de stap “Ik heb geen klantenrekening” (Voorbeeld) registreren. Hiervoor kunt u, nadat u via het winkelmandje bij de kassa bent gekomen, via stap 1 “Uw winkelmandje” (Voorbeeld). Stap 2 "Adres" (Voorbeeld) afrekenen zonder account met als optie een klantaccount openen. Hierna gaat u verder met Stap 3 "Betaalwijze" (Voorbeeld) en stap 4 "afsluiten"(Voorbeeld).
Voordelen van een klantenrekening:
- Persoonlijke gegevens beheren en wijzigen, bijvoorbeeld het wijzigen van het afleveradres
- Overzicht van alle bestellingen in het archief
- Betaalwijzen vastleggen
Voor de inlogfunctie is registratie in de onlineshop nodig. Houdt u er rekening mee, dat u zich onafhankelijk van een bestaande klantlogin voor de nieuwsbrief kunt registreren. Automatisch ingesteld is het om zonder login te bestellen. Waarschijnlijk heeft u op deze manier uw eerste bestelling geplaatst. U kunt uzelf registreren en daarna inloggen.
Voordelen van een klantenrekening:
- Persoonlijke gegevens beheren en wijzigen, bijvoorbeeld het wijzigen van het afleveradres
- Overzicht van alle bestellingen in het archief
- Betaalwijzen vastleggen
1. De betaling kan worden gedaan via
- Rekening
- Creditcard
- iDEAL
2. Als u met een creditcard betaalt, wordt de aankoopprijs op het moment van bestellen op uw creditcard gereserveerd (“autorisatie”). De daadwerkelijke afschrijving van uw creditcardrekening vindt doorgaans 5-7 werkdagen na verzending van de goederen plaats.
3. Wij behouden ons het recht voor, om de bestelling alleen tegen vooruitbetaling of aanbetaling te leveren. In deze gevallen zullen wij u onmiddellijk informeren.
1. Kortingscode (nieuwsbrief of voucher)
Rekening houdend met de aangegeven minimale bestelwaarde en de geldigheidsduur, kunt u de kortingscode in het winkelmandje in het vrije veld "tegoedbon code" (Voorbeeld) bij stap 1 “uw winkelmandje“ ingeven en op inwisselen klikken. Indien de code ondanks geldigheid niet kan worden ingewisseld, volg dan de instructies onder punt 3.
2. Cadeaubon
U kunt het nummer van uw cadeaubon in het vrije veld "tegoedbon code" (Voorbeeld) bij stap 1 “uw winkelmandje“ ingeven en op inwisselen klikken. Indien de code ondanks geldigheid niet kan worden ingewisseld, volg dan de instructies onder punt 3.
3. Tegoedbon
U kunt het nummer van uw tegoedbon ingeven door bij uw bestelling door op het vakje "notitie" (Voorbeeld) bij stap 4 "afsluiten" te klikken. Dan opent een klein scherm waarin u opmerkingen zoals bv. het nummer van uw tegoedbon kunt ingeven. Gelieve bij stap 3 als betaalwijze "op rekening" te kiezen.
Houd er rekening mee dat kortingscodes waarvan de geldigheid is verlopen, helaas niet meer kunnen worden ingewisseld. In onze nieuwsbrief en in de onlineshop informeren wij u regelmatig over nieuwe acties en kortingscodes. U kunt zich hier aanmelden voor de BALDUR-Nederland nieuwsbrief.
Uw bestelling kan door onze klantenservice gewijzigd worden door per e-mail (info@baldur-nederland.nl) of telefonisch (0049-6251-103456 tussen 08.00 en 16.00 uur) contact met ons op te nemen. Helaas zijn wijzigingen na verwerking niet meer mogelijk.
Zodra uw bestelling klaargemaakt wordt voor verzending, ontvangt u een bericht per e-mail (levering binnen enkele dagen). Nadat het pakket is verzonden, ontvangt u tevens een verzendbevestiging. Hier kunt u uw pakket volgen door op de link “Trackingnummer” te klikken.
De bestelinformatie die wordt weergegeven in de klanten login kan afwijken van uw daadwerkelijke bestelling. Om technische redenen kunnen onder klanten login alleen bestellingen worden vermeld, die u in de onlineshop heeft geplaatst. Indien u telefonisch heeft besteld of bestellingen heeft geplaatst zonder in te loggen, worden deze niet weergegeven.
Voordelen van een klantenrekening:
- Persoonlijke gegevens beheren en wijzigen, bijvoorbeeld het wijzigen van het afleveradres
- Overzicht van alle bestellingen in het archief
- Betaalwijzen vastleggen
Houd er rekening mee dat annuleren direct na het plaatsen van de bestelling, alleen per e-mail (info@baldur-nederland.nl) of telefonisch (0049-6251-103456 tussen 08.00 en 16.00 uur) mogelijk is.
Bij bestellingen met een bestelwaarde vanaf 59,- euro ontvangt u een gratis artikel en vanaf 79,- euro een extra gratis artikel. Levering vindt plaats samen met uw bestelde artikelen.
Als u tevreden bent met de levering en service, zouden wij ons verheugen met een klantbeoordeling van 5 sterren op de website van trustpilot.nl.
U kunt dit doen via onderstaande link:
https://nl.trustpilot.com/evaluate/www.baldur-nederland.nl
Zorg er bij het indienen van uw klantbeoordeling dat de volgende punten niet in uw beoordeling zijn opgenomen:
- Obscene uitdrukkingen en scheldwoorden
- Persoonsgegevens (bijvoorbeeld telefoonnummer, e-mailadres)
- Verwijzingen naar andere leveringsbronnen
Mocht de bestelling onverhoopt niet naar verwachting zijn aangekomen, kunt u per e-mail (info@baldur-nederland.nl) of telefonisch (0049-6251-103456 tussen 08.00 en 16.00 uur) contact met ons opnemen.
Wij zorgen dan voor een tevredenstellende oplossing.
Helaas moeten wij u mededelen, dat Baldur-Nederland uitsluitend een postorderbedrijf is, zodat het kopen of afhalen van de planten in Bensheim (Duitsland) niet mogelijk is. Wij danken u voor uw begrip.
Baldur-Nederland heeft in het voorjaar 2 verschillende assortimenten, het Baldur-hoofdassortiment en het Easyplant jonge planten assortiment. (vanaf half/eind maart tot eind april/begin mei) Het verschil tussen deze assortimenten is dat Easyplant vooral jonge planten heeft. Het Baldur hoofdassortiment bevat een uitgebreider assortiment aan planten - met vooral ook nieuwe en zeldzame planten, als ook tuinaccessoires, ambiance en deco artikelen. De planten uit het Baldur hoofdassortiment zijn al grotere planten, terwijl de planten uit het Easyplant assortiment kleine stekjes zijn die nog opgekweekt moeten worden. De planten kunnen zowel voorkomen als grotere plant uit het Baldur assortiment als ook als klein stekje in het Easyplant assortiment. Van belang is het hier te letten op het bestelnummer. De plantjes uit het Easyplant assortiment beginnen allemaal met een 6... en hebben altijd de toevoeging jonge of jumboplant. Als dit niet het geval is heeft u een plant uit het Baldur hoofdassortiment - met een andere prijs.
Levering
Bij de bestelling en de daaropvolgende orderbevestiging worden de levertijden van de afzonderlijke artikelen weergegeven. De levertijd is afhankelijk daarvan, of de door u bestelde artikelen direct leverbaar zijn. Wij verzoeken u begrip te hebben als de verzending vertraging oploopt, wanneer één of meerdere artikelen uit uw bestelling nog niet leverbaar zijn. Vanuit milieuoverwegingen en kostenbesparing willen wij het liefst bestellingen in 1 zending versturen.
Indien u niet thuis bent wanneer de bezorging plaatsvindt en bezorging bij de buren niet mogelijk is, ontvangt u een bericht en wordt het pakket naar het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint of DPD Pickup parcelshop gebracht. Het pakket kunt u hier de volgende werkdag ophalen en wordt maximaal 7 dagen bewaard. Daarna gaat het pakket retour. Wanneer er planten in het pakket zitten, is een snelle ophaling vereist. U kunt ook kiezen voor de bezorgoptie Afgesproken Plek van DHL of Neerzettoestemming van DPD. Met deze bezorgoptie kunt u de bezorger toestemming geven om een pakket achter te laten op een plek rondom het huis.
Levering op een ander afleveradres is mogelijk. Geef tijdens het bestelproces het afleveradres op. Als u een cadeau verstuurt, zorg er dan voor dat u bij stap 4 ‘afsluiten’ het vakje ‘Als cadeau bezorgen’ (Voorbeeld) aanvinkt.
Helaas kunnen wij de levering niet voor een vaste dag of vaste datum toezeggen. U krijgt echter voordat het pakket wordt verzonden automatisch een e-mail toegestuurd. Een levertermijn kunt u bij uw online bestelling bij stap 4 ‘afsluiten’ in het vakje "notitie" invullen. Klik op het vakje "Notitie" (Voorbeeld) en vul in dit veld de gewenste levertermijn in.
Zodra het pakket is verzonden, ontvangt u per e-mail een verzendbevestiging met een track and trace nummer voor uw pakket. Klik op de link "Trackingnummer", er wordt nu een nieuw venster geopend voor het volgen van de zending. Deze e-mail wordt automatisch verstuurd, waardoor de mogelijkheid bestaat dat deze in de spambox terecht komt. Mocht u problemen ondervinden, dan helpen wij u vanzelfsprekend graag verder. Gebruik hiervoor ons contactformulier.
De verwachte levertijd vindt u bij de betreffende artikelen in onze onlineshop. De levertijd van de afzonderlijke artikelen wordt ook weergegeven op de orderbevestiging. Als u artikelen met verschillende levertijden heeft besteld, kan uw bestelling worden uitgesteld totdat alle artikelen op voorraad zijn. BALDUR-Nederland berekent slechts één keer verzendkosten per bestelling, ongeacht het aantal pakketten dat u ontvangt.
Bij een deellevering betaalt u uiteraard slechts één keer verzendkosten.
Wij verzoeken u vriendelijk een foto te maken van het verkeerde of beschadigde artikel. Neem dan contact op met onze klantenservice. Telefoon: 0049-6251-103456 (8.00 tot 16.00 uur) of per e-mail: info@baldur-nederland.nl
Het retourlabel kunt u telefonisch (0049-6251-103456) of per e-mail (info@baldur-nederland.nl) aanvragen. U ontvangt per e-mail een retourlabel (e-mail komt apart van DHL of DPD), zodat u de retourzending gratis kunt terugsturen. Voor een correcte verwerking van uw retourzending, vragen wij u vriendelijk het bijgevoegde retourformulier in te vullen en in het pakket te plaatsen.
Wij leveren uitsluitend in de landen waar wij een website hebben. Levering is derhalve alleen mogelijk binnen Nederland, alsmede naar Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, waarvan zowel het factuur- als ook het afleveradres in het betreffende land gevestigd is.
Verzending
Baldur heeft in het voorjaar 2 assortimenten: het BALDUR-Nederland hoofdassortiment en het EASYPLANT jonge planten assortiment. Artikelen uit beide assortimenten worden niet samen verzonden. Omdat de jonge plantjes uit het Easyplant assortiment zeer kwetsbaar zijn, kunnen ze niet met het hoofdassortiment worden meegestuurd. Daarom worden hier tweemaal verzendkosten in rekening gebracht. De exacte verzendkosten vindt u op onze homepage onder “Verzendkosten”. Bestellingen die uitsluitend uit cadeaubonnen bestaan, worden gratis geleverd.
Houd er rekening mee dat planten verschillende optimale planttijden hebben en om deze reden ook verschillende leverdata kunnen hebben. Voor het BALDUR-Nederland hoofdassortiment betaalt u eenmalig verzendkosten, eventueel plus verzendkosten voor het EASYPLANT jonge planten assortiment. Let op: deze kunnen niet samen verzonden worden.
Er kan een levertermijn afgesproken worden. Een levertermijn kunt u bij uw online bestelling bij stap 4 ‘afsluiten’ in het vakje "notitie" invullen. Klik op het vakje "Notitie" (Voorbeeld) en vul in dit veld de gewenste levertermijn in. Helaas kunnen wij de levering niet voor een vaste dag of vaste datum toezeggen.
Zodra het pakket is verzonden, ontvangt u per e-mail een verzendbevestiging met een track and trace nummer voor uw pakket. Klik op de link "Trackingnummer", er wordt nu een nieuw venster geopend voor het volgen van de zending. Deze e-mail wordt automatisch verstuurd, waardoor de mogelijkheid bestaat dat deze in de spambox terecht komt. Mocht u problemen ondervinden, dan helpen wij u vanzelfsprekend graag verder. Gebruik hiervoor ons contactformulier.
Als u een bestelling als cadeau will laten versturen, is het belangrijk dat u een ander afleveradres opgeeft en dat u bij stap 4 ‘afsluiten’ het vakje ‘Als cadeau bezorgen’ (Voorbeeld) aanvinkt. De factuur wordt uitsluitend naar het opgegeven factuuradres verzonden. De ontvanger ontvangt alleen een afleverbon zonder prijzen. Houd er rekening mee dat het pakket geen wenskaarten kan bevatten en niet als cadeau kan worden verpakt.
Het verzenden van planten vinden wij erg belangrijk, daarom worden de planten verpakt op grootte en omvang, zodat u vaste planten, zomerbloemen en jonge planten in een veilige blisterverpakking ontvangt en stammetjes of bomen en struiken in een net worden geleverd. Leveringen vinden plaats met DHL of DPD.
Klantenrekening
Op onze homepage onder “Account“ (Voorbeeld) kunt u uw klant- en bestelgegevens bekijken onder “Mijn accountgegevens“ (Voorbeeld). De bestelinformatie die wordt weergegeven in de klanten login kan afwijken van uw daadwerkelijke bestelling. Om technische redenen kunnen onder klanten login alleen bestellingen worden vermeld, die u in de onlineshop heeft geplaatst. Indien u telefonisch heeft besteld of bestellingen heeft geplaatst zonder in te loggen, worden deze niet weergegeven.
Uw klantnummer vindt u aan de rechterkant van bijvoorbeeld een orderbevestiging, verzendbevestiging, afleverbon en factuur. Dit is erg handig als u contact opneemt met onze klantenservice.
U kunt uw wachtwoord en gebruikersnaam/e-mailadres zelf wijzigen in uw account onder “Mijn accountgegevens“ (Voorbeeld). Meld u eerst aan met uw oude wachtwoord en gebruikersnaam/e-mailadres op onze homepage onder “Inloggen“ (Voorbeeld). Uw e-mailadres en wachtwoord vindt u onder het gedeelte ‘“Mijn accountgegevens“ (Voorbeeld). Klik achter het wachtwoord op “wijzigen”. Vervolgens kunt u het nieuwe wachtwoord invoeren en op "opslaan" klikken. De gebruikersnaam/e-mailadres kan op dezelfde manier worden gewijzigd. De wijzigingen zijn onmiddellijk actief.
U kunt uw adres online wijzigen in uw account. Log in op onze website onder “Inloggen“ (Voorbeeld) met uw gebruikersnaam/e-mailadres en het door u gekozen wachtwoord. U ziet nu uw factuur- en afleveradres. Hier kunt u via de link “wijzigen” (Voorbeeld) uw nieuwe adres invoeren en bevestigen met “opslaan”. U kunt het afleveradres ook wijzigen onder “Mijn accountgegevens“. Indien er nog geen afleveradres is opgeslagen, ga dan naar “nieuw adres“ (Voorbeeld) en bevestig dit met “opslaan”. Als er al een adres is opgeslagen, kan dit zoals hierboven beschreven worden bewerkt door op “wijzigen” te klikken. Als u niet over een online login beschikt, kunt u met de nieuwe gegevens een bestelling zonder account plaatsen en zal onze klantenservice het adres voor u wijzigen. U kunt ons ook vooraf telefonisch (0049-6251-103366) of per e-mail (info@baldur-nederland.nl) op de hoogte stellen van een adreswijziging. De wijziging is alleen mogelijk voor toekomstige bestellingen. Voor bestellingen die al geplaatst zijn en een adreswijziging vereisen, kunt u telefonisch (0049-6251-103366) of per e-mail (info@baldur-nederland.nl) contact opnemen met onze klantenservice