Terug

Bestellen bij BALDUR

Meer dan 100 jaar tuinervaring en een sterke focus op kwaliteit vormen de basis voor de hoge klanttevredenheid bij BALDUR. Wij leveren de beste kwaliteit veilig verpakt!

Wettelijke garantie

De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

 

Baldur Internationaal

Klanten uit Nederland gebruiken voor bestellingen de URL www.baldur-nederland.nl.

Voor de Online-Shops Oostenrijk: www.baldur-garten.at, Zwitserland: www.baldur-garten.ch en Duitsland: www.baldur-garten.de gelden de aldaar vermelde algemene voorwaarden.


Levering

 

Gedetailleerde informatie over de beschikbaarheid van de producten vindt u bij de betreffende artikelnummers.

Afhankelijk van de orderontvangst en het weersgesteldheid ontvangt u uw bestelling indien mogelijk in één keer!

U krijgt automatisch bericht als het pakket wordt verzonden. Via het meegeleverde track and tracenummer kunt u uw bestelling volgen. Ongeveer 1-3 dagen na verzending zou het bij u aan moeten komen.

 

vanaf half februari - half november:

Vaste planten, sierstruiken, fruit, bloembollen, rozen

vanaf begin maart - eind juni:      

Zomerbloemen

het gehele jaar:

Zaden, accessoires, kamerplanten, sfeer & decoratie

Mocht een artikel uitverkocht zijn, dan zullen wij u zo spoedig mogelijk daarover informeren. Uiterlijk bij levering van de resterende bestelling.
 

Verzending van EASYPLANT®-jonge planten:
EASYPLANT®-jonge planten kunnen alleen in het voorjaar worden besteld. De EASYPLANT®-jonge planten worden apart verzonden op grond van de kwaliteit en de kwetsbaarheid van de jonge planten.  

Opmerking:
De levering van EASYPLANT®-jonge planten begint begin maart tot eind april. Gedetailleerde informatie over de beschikbaarheid van de producten vindt u bij de betreffende artikelnummers. Deze hebben allemaal de toevoeging jonge of jumbo planten.  

 

Herroepingsrecht

De koopovereenkomst komt op onze website tot stand na het bestelproces, wanneer de klant op kopen klikt en hiermee de bestelling bevestigt.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen.

Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht verzoeken wij u om ons via een ondubbelzinnige verklaring bv. schriftelijk per post, fax of een e-mail, al dan niet met inbegrip van het modelformulier, te sturen naar:info@baldur-nederland.nl. om ons op de hoogte te stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Binnen uiterlijk 14 dagen na het sturen van de e-mail enz. dient u de producten terug te sturen 

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij verzoeken u voordat u een pakket retour stuurt eerst contact met ons op te nemen.
Het liefst per e-mail: 
info@baldur-nederland.nl

De kosten voor retourzending nemen wij voor onze rekening. Pakketten, kunnen via een retourprocedure worden teruggezonden. Hiervoor sturen wij u per e-mail een retourformulier, waarmee u zonder kosten het pakket kunt terugsturen.


Verzendkostenregeling

BALDUR- Hoofdassortiment

Easplant jonge planten

€ 5,95

€ 4,75

Prijsgarantie

Alle prijzen zijn inclusief BTW  (planten 9%, toebehoren 21%)

De prijs op het moment van bestelling is de geldige prijs. In het geval van speciale aanbiedingen kunt u bij het betreffende artikel informatie vinden over de duur van de actie!

Betaling
U kunt bij ons op de volgende manieren betalen:

1. Creditcard
Indien u met creditcard wilt betalen graag online of telefonisch bestellen. Wij accepteren Visa, Mastercard/Eurocard en American Express.

2. Overboeking
U dient het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen te betalen. Het bedrag staat op de factuur die u in het pakket vindt bij de geleverde goederen.

3. iDeal
U kunt hier via uw eigen bank uw bestelling direct bij de online bestelling afrekenen. Veilig en vertrouwd.

Bij nieuwe klanten kan het in uitzonderingsgevallen voorkomen dat we om een voorschot vragen. Afhankelijk van de hoogte van de factuur, de klantenstatus (nieuwe klant, vaste klant) of uitkomst van kredietwaardigheidscontrole, kan het zijn dat een klant niet op alle bovenstaande manieren kan betalen.


Zo eenvoudig kunt in de BALDUR-webwinkel bestellen
Stap 1: Leg de door u gewenste producten in uw winkelmandje. Wanneer u klaar bent met uw inkoop dan klikt u rechtsboven op “ mijn winkelmandje”. Daarna klikt u op de link “ naar de kassa”.
Stap 2: Kies of u wilt inloggen op uw account als u al geregistreerd bent, of om een eigen account aan te maken dan wel om zonder account te bestellen.
Stap 3: Als u een nieuwe klant bent en u heeft gekozen voor het aanmaken van een account dan voert u uw adres- en betaalgegevens in en kiest u een wachtwoord. Als u al ingelogd bent dan kunt u gelijk verder naar stap 4.
Stap 4: Bij het overzicht: “bestelling controleren en verzenden” kunt u nog 1x alles controleren. Aansluitend stemt u in met de Algemene Voorwaarden door op het vakje te klikken en tot slot op het vakje: “ bestelling afsluiten”.

Klachten

Indien u een klacht heeft over uw bestelling of een andere klacht, dan kunt u deze indienen via het contactformulier of door ons een email te sturen naar info@baldur-nederland.nl. Bij klachten over de geleverde planten, graag ook foto’s meesturen, in dit geval de klacht alleen via de email indienen.

Bij Baldur ingediende vragen of klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een vraag of een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Baldur binnen de termijn van 14 dagen geantwoord wanneer een meer uitvoerig antwoord te verwachten is. Als een klacht niet tevredenstellend door ons is opgelost, kunt u een klacht indienen bij de geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)


Klantenservice
BALDUR-Nederland
Albert-Einstein-Allee 4-6
64625 Bensheim, Duitsland
info@baldur-nederland.nl

Identiteit van de ondernemer
BALDUR-Nederland/ Firma BALDUR-Garten GmbH
Albert- Einstein-Allee 4-6
64625 Bensheim, Duitsland
Directie: Bernd Koch, Gunnar Matthes
HRB 2448 Darmstadt Duitsland
BTW Reg. Nr. DE 811577383

omhoog